Module 8
Spelimpuls en nabootsing
10, 17, 24 april
kosten 195,-
Lessen
Pedagogie -Carien Huijzer, docent pedagogie
Nieuwe werkvormen voor spelimpuls en spelverrijking – Marien Faasse, architect en vrije pedagoog
Kinderen leren door nabootsing en navolging. Als begeleiders en opvoeders zijn wij hun voorbeeld en hebben daarmee ook vele mogelijkheden dat kinderen zich laten inspireren in hun spel door onze handelingen.
Spelactivering en verrijking
Hoe spelen de kinderen in de verschillende fases van hun leven? Welke oergebaren zien we in het spel?
We ontdekken mogelijkheden hoe we hetgeen de kinderen gaan nabootsen en navolgen kunnen voorbereiden om hun spel te activeren of te verrijken.
Kunstzinnig zullen we onze inspiratie vormgeven. We leren werkvormen die zowel voor volwassenen als kinderen boeiend zijn vanuit hun verschillend perspectief. Onze eigen creativiteit en intuïtie kunnen we hierbij bewust inzetten. We ervaren en ontdekken verschillende werkvormen.